Blue Mountains

14 augustus 2015 - Sydney, Australië

Het wordt saai, oh nee toch niet, weer een bijzondere dag. Vroeg op pad met een goed alibi om iedereen vroeg uit bed te jagen, we gaan naar de Blue Mountains met een tussenstop bij Featherdale Wildlife Park. Dierentuin nr 128, met louter Australische dieren en ik ben al maanden op FB vrienden, dus wil de knuffel koala's graag in net echt zien. Pepijn gaat voor alle dieren en stempelt keurig zijn educatieve kaart af. Ik wil eigenlijk 3x terug naar de koala's (maar besluit dat dat kinderachtig is en houdt het bij stiekem heel lang koala Nicole te aaien, Cees heeft eigenlijk wel een beetje genoeg van dierentuinen nu we zoveel dieren fantastisch in het wild hebben gezien en Emmy is niet weg te slaan bij de wallaby's nu het voeren haar zo goed af gaat. Dikke pret dus maar na een stevige lunch door voor het middagprogramma. De Blue Mountains. Ieeeeetsje verder dan we dachten, maar ja als Hollanders mopperen we niet dat we 102 km met de trein mogen reizen voor 20 euro per dag met zijn vieren. Kunnen ze in NL nog iets van leren. Prachtig uitzichttoren op de Blue Mountains vanuit de trein en om 3 uur stappen we uit. Door leuk dorpje, Katoomba lopen we naar DE attractie, altijd duidelijk aangegeven op de borden. Toch vragen we ook vaak aan mensen, alleen al omdat iedereen zo vriendelijk is. De attractie blijkt een fenomenaal uitzicht op de drie rotsen genaamd de Three Sisters. Met de prachtige lichtval zoals dat alleen hier kan en die we ook altijd op precies het goeie moment treffen, maken we net als alle andere toeristen veel foto's toch blijft het wonderlijk. Een heilige plaats van de Aboriginals, waar de Australiërs een hek omheen plaatsen en wandelpaden heen aanleggen en waaraan veel geld verdiend wordt, niet in de laatste plaats door de talloze Chinese ondernemers. Wonderlijk land, maar wonderschoon. Het treintje over vallei heen laten we links liggen (rechts eigenlijk, maar een kniesoor die daarop let). Dat durven we niet, alleen Emmy wel en hij gaat ook sluiten dus opgelost. Voor een prikkie mogen we in de replica oude bus terug. Fijn, want het is nogal heuvelachtig in de Mountains. Laatste helling weer af voor een pancake met speeltjes voor de kids en koffie bij de kachel voor ons en de Trein van 19.22-21.22 terug naar Sydney. Gezamenlijk met een aantal ouderen, de andere vakantiegangers op dit moment en een groot aantal jongeren die op stap gaan, in de trein terug. Emmy naar huis gedragen, blijkt te slapen op de schouders van Cees volgens een aantal 'netbaal WK dames - korfbal. En onder de wol. De volgende ochtend ben ik aardig voor iedereen en laat ze uitslapen. Niet te lang natuurlijk, want nog steeds... No time to waste