Vliegen vanaf een eiland

12 augustus 2015

Is toch bijzonder. Met de Ferry een eiland verder dit keer, een reis over mooi vlak water, zo vind ik het ook prachtig van anderhalf uur. Wetende dat het op onze bestemming toch een stuk frisser is, en omdat we 14 dagen Queensland afsluiten, genieten we van iedere minuut op,het dek tot we aankomen op Hamilton Island. Geen ingewikkeld vliegveld, een ingang met tassen controle en drie schuifpuien voor de verschillend bestemmingen. Op naar Sydney. Omdat het die dag een zware dag is voor de familie in Melbourne, wil ik eigenlijk ook de andere kant op, dat krijg je vanzelf als je je ook weer dichter bij je familie hier betrokken voelt, maar ik besluit toch om dezelfde schuifdeur te nemen. Het hotel is even wennen, in de stad natuurlijk kleiner dan al die appartementen daarvoor, maar ook fijn om in deze stad weer op ontdekkingstocht te gaan en familie te bezoeken. De volgende dag dan ook gelijk afgesproken met tante Claude in het prachtige Centennial Park, voor een heerlijk ontbijt en tijd om bij te praten. Daarna de stad in, OV- kaarten gescoord en gelijk naar Watson's Bay gegaan per Ferry, want er zouden walvissen kunnen zijn. Niet gezien, maar wel het theater der theaters gezien en op de foto gezet en een mooie wandeling gemaakt langs het strand. Wel een glimp opgevangen van een zeehond, Emmy vooral dit keer. Zo heeft ieder van ons zijn/ haar eigen scorelijst van gespotte dieren, al dan niet bewijsmateriaal (foto). Al met al een wonderlijke dag met mindfulness aan het water. Want dat is walvis spotten eigenlijk, net als vissen denk ik, een cursus mindfulness.