No time to waste

10 augustus 2015 - Airlie Beach, Australië

Zet je schrap, hier komt het reisverslag van de afgelopen acht dagen. Sorry hoor, maar het thema van de afgelopen dagen is 'no time to waste'. En weinig WiFi, dat ook. Dus.... Daar gaat 'ie. 9 augustus was de laatste dag op Magnetic Island. Heerlijk ontbijt van Phil & Robyn, natuurlijk met de papegaaien op de achtergrond - Robyn, we hebben per ongeluk een mini tafelkleedje meegenomen, het zat in onze zwemhanddoek, we sturen het op! - en na veel honden knuffels voor Kitty van Pepijn en Emmy snel op weg naar Townsville. Normaal gesproken doen we nl op onze reismagazine niet echt een andere activiteit, maar nu willen we graag nog naar het aquarium. Dus vanaf de Ferry gelopen naar het aquarium, 83 dollar neergeteld en in een uur door het aquarium. We hebben nl prachtige vissen en zelfs een schildpad gezien bij het snorkelen en het gewoon vanaf de kant vissen voeren op Magnetic Island, toch kijkt het niet zo rustig als je met alle spanning van kids en onszelf en je knieën in het koraal een half uurtje in het water ligt. En om het beeld van de gekleurde vissen dus wat beter in het geheugen te prenten racen we nog even door het aquarium. Goed te doen in een uur en ook weer niet mega spannend, want zoals altijd in een 'dierentuin' nu, is het toch raar om de dieren in gevangenschap te zien. Komt mooi uit, want onze eigen auto wacht weer bij de Ferry en op naar Airlie Beach. Een prachtige reis weer, tussen de rietsuiker velden door. Reizen is steeds om je heen kijken en genieten. Bij Airlie Beach aangekomen krigem we een warm welkom van Chem. Super leuk appartement met uitzicht op zee. En prachtige zonsondergang alweer met pizza bij Sorento's, een drukke goeie Italiaanse pizzeria aan de haven.  Hier hebben we twee heerlijke dagen gehad. Eerste dag effe niks. Voor het eerst een gewone vakantiedag voor de kids, want ze konden spelen met twee Nederlandse kinderen. Yes, een jongen van 9 met een bal en een meisje van 7 met een strandschep uit Bergschenhoek. Aardige ouders ook, dus gezellig gekletst en bij het strandje/ zwembad gehangen. 'S avonds hamburgers op de 'barbie' gedaan, naast het zwembad ( wat er met de worstjes is gebeurd is een raadsel, die lagen toch in het boodschappenkarretje?) en al terugkrijsend naar de meeuwen opgegeten met brood.

1. Yvonne:
    16 augustus 2015
    Deze reeks verslagen helemaal gemist, geen mail ontvangen. Vandaar dat het zo lang duurde. Maakte me al zorgen.