Reis naar Magnetic Island

6 augustus 2015 - Magnetic Island, Australië

Vandaag vertrokken bij Mission Beach. Paarvprachtige dagen gehad, heerlijk strandweercijfer, 2e dag iets meer wind. Iedere avond bij Miller's gegeten aan het volgende strand, Wongaling Beach, heerlijk gegeten. Kids lekker pizza, Cees de lekkerste Aussie Burger en ik kip met een gouden korstje en de eerste avond zalm met een laagje gecaramelliseerde rietsuiker, heerlijk. Zo lust ik wel zalm:). En ik heb een casuari gezien, in het wild, althans ik meen stellig dat ik zijn silhouet achter de struiken zag. Sterker nog, ik weet het zeker.  We begonnen nl langzaam te geloven dat al die borden met Recent crossing casuari er alleen voor de toeristen stonden. Na drie nachten weer verkast, ook weer niet erg want ieder plekje heeft ook weer iets wat ons doet uitkijken naar het volgende. Zo was het zwembad hier op vriestemperatiur, wat je niet zou zeggen als je de seniorendame, veel touristen Vallen in de seniorencategorie op het moment, er iedere ochtend in zag duiken en baantjes zwemmen. En het was een erg geliefd strand voor loslopende honden, iets waar niet al onze gezinsleden dol op zijn. Dus op naar Magnetic Island. Terschelling op zijn Australisch. Prachtige strandjes hebben we gezien, en een bijzonder appartement. Even wennen, de huiskamer delen met de eigenaren des huizes. Maar als het ijs gebroken is als we vertellen dat we in Mungo bij Mildura zijn geweest, hun thuishaven waar ze heen terug willen, komt het helemaal goed. Bij mij was het al goed na de eerste hap carrot cake trouwens, goddelijk. Ik moest me inhouden om niet het hele schaaltje leeg te eten. Ik verheug me op het ontbijt morgen, eerste keer deze vakantie dat dat erbij in zit, op het buffet in Hong Kong na. Oh ja, een blunder, de eerste echte deze vakantie, mag ook wel. We hebben de auto niet meegenomen op het eiland, die staat keurig geparkeerd voor 22 dollar. Waar is jullie auto? Uh..... Bus blijkt toch niet zo handig als we dachten en het eiland iets groter dan verwacht, dus voor morgen en overmorgen een Jeepie gehuurd... Tja. Met een gewone auto mag je niet naar de kleine baaitjes. Dus, crossen morgen, we kijken er alweer naar uit. De heren zitten nog even bij de tv op de met Seats van de heer en dame des huizes, Emmy en ik chillen op de slaapkamer. Oh ja, HET mooiste van het eiland. De zonsondergang. Prachtig. Beautiful.....