Hong Kong

13 juli 2015 - Hong Kong Int Airport, China

!Hong Kong is fantastisch! Wat een belevenis. We kijken onze ogen uit in de stad die de grote broer is van Rotterdam. Heeeeel grote broer. 4 maanden lang boven de 30 graden, alleen al 2 miljoen mensen die wonen in het stadsdeel Kownloo. We zijn onder de indruk. Wilden we eerst een stuk de stad in lopen, na aankomst en 'een tukkie' en ff zwemmen in het Regal AirPort hotel, daarvoor was het toch echt te warm. De toeristenbus was een goeie oplossing om Hong Kong in een uur goed te kunnen zien, het centrum dan, Central. Zitten en kijken, helemaal top. Om 7 uur was Ronald Lips, mijn oud-collega van De Bijenkorf, long time no see maar leek wel gisteren.. Klaar met werken en kregen we nog een echte Tour door de stad en een beeld van het leven hier. Dat was echt super, om het te horen van iemand die hier woont. De kinderen luisterden ademloos en waren direct verkocht, mag Ronald in het midden zitten? Ze bleken zelfs nog energie te hebben voor een tocht met de Ferry voor de lasertour aan de overkant, op het eiland. Gewoon voor 84 cent met de boot en tussen de Chinese touristen op de brug naar de skyline kijken. Helemaal top, bedankt Ronald! De volgende dag hadden we nog een busrit op Kownloo tegoed dus de metro daar naartoe. Ronde met de bus en daarna door de warmte gaan doen wat alle mensen hier doen. In de koele airco gebouwen blijven en gaan schaatsen. Was ongeveer net zo lang geleden als dat ik Ronald had gezien, jaar of 20, en natuurlijk, Emmy schaatst zo weg. Pepijn ook met een beetje hulp en ja hoor, mij lukte het ook nog. Hee jongens, waar hebben jullie leren schaatsen? In Hong Kong. Twee topdagen al in de pocket. Nu op het vliegveld rustig aan het wachten op het vliegtuig naar Melbourne. Wordt vervolgd!

1. Yvonne:
    13 juli 2015
    Geweldig om op deze manier mee te genieten. Veel plezier.ik hoop dat het vervolg vd reis ook goed is gegaan.xxx