Van Adelaide naar Cairns, Queensland

27 juli 2015

27 juli. Dagje in de auto van Mildura naar Adelaide. Nog heerlijk genieten van de de woestijn, dat prachtige uitzicht op rood zand met groen/ grijze struik begroeiing. Kinderen doen het fantastisch achter in de auto, toch al snel zo'n 6 uur. Ze lezen wat, doen hun doe-boekjes en I-padden. Vragen af en toe hoe lang nog en gaan dan rustig door met wat ze aan het doen zijn. Stop in Murrayville rond lunchtijd, geen idee of hierna weer een dorp komen, we rijden op de navigatie , kaart is ook niet echt duidelijk hoe groot of bewoond een dorp is op de weg, dus toch gaan lunchen bij de oude dame die naast een tweedehands kleding en boekwinkel ook het plaatselijke restaurant runt. Ze bakt heerlijke tosti en hamburgers voor ons, en pompoensoep. Kinderen kunnen lekker buiten spelen, want er is altijd wel een speeltuintje. Daarna weer door naar Adelaide. Ingecheckt in hotel in het centrum. In de stad gaan eten, lekker Thais en stukje gelopen. Vroeg gaan slapen want morgen is het weer vroeg dag. Om 3 uur 's nachts eigenlijk al. Kinderen staan vrolijk weer op, op naar het volgende avontuur. Komen we in de lobby van het hotel, staat er een file, gelukkig voor het inchecken en wij mogen tussendoor uitschenken, we zagen het vliegtuig aL vertrekken. Nachtelijk ritje door de stad en auto ingeleverd op het vliegveld. Ruim op tijd, dus na het inchecken tijd voor rustig ontbijt. Op naar 3 uur vliegen naar de zon!