Great Ocean Road

20 juli 2015 - Portland, Australië

Maandag 20 juli, we laten ons huisje in Apollo Bay, Colonials Cottages achter 's morgens en het zonnetje laat zich al snel zien. Het is onze lucky day zegt de mevrouw van de huisjes, vriendelijk als iedereen hier, de vogels zijn er nog en ze zijn tam gemaakt door haar kleinzoon, dus die kans laat ik natuurlijk niet voorbij gaan om ze te voeren. Snel een boodschap, de groente en fruitwinkel is al open en op weg, naar het tweede deel van de Great Ocean Road, met de Twelve Apostles, of iets minder, want er zijn er al een paar weer aan de golven toevertrouwd. Het is koud en winderig, maar een heerlijk zonnetje maakt het weer goed en vrolijkt de foto's ook mooi op. Het is rustig op de weg en ook op dit soort toeristische plekken, het is hartje winter en de schoolvakanties zijn ook net voorbij hier, dus behalve een aantal Chinese en Indiase  touristen komen we bijna niemand tegen. Een familiebezoek aan mijn nicht Diana bij Warnambool, gezellig aan de koffie en thee, en daarna weer op pad richting Portland, waar we twee nachten verblijven in het pension uit 1878, Annesley House, compleet met antieke Franse kasten en leuke vaasjes en klokjes in de muur. Of zoals Cees het noemt, ouwe meuk. Snel naar de Mac om te eten, want het is precies etenstijd, wat een toeval als we aan komen in Portland. Daarna door het donker naar Heywood, naar tante Annie en Oom Ernest, een belangrijk doel deze vakantie. Gezellig bijgekletst en wat toevallig, telefoon uit Limburg! Best spannend in het stikdonker terug rijden naar Portland. We komen morgen terug, ze hebben twee koala's gezien, hopelijk zijn ze er morgen nog.