Van Melbourne naar Apollo Bay - start Great Ocean Road

18 juli 2015 - Apollo Bay, Australië

Hee, we weten nu waarom ze het de Great Ocean Road noemen, dacht altijd dat ze het woord groot bedoelden maar ze bedoelen 'fantastisch'. Sorry, deze blog wordt saai maar om iedere hoek is er weer een nieuwe kijk op de zee en aan de andere kant bergen, rotsen en graslanden. Vanmorgen het appartement in Melbourne verlaten, door de stad met de taxi en de auto opgehaald. Even spannend, dwars door de stad heen voor het eerst links rijden. De auto die we kregen was ook geen kleintje, upgrade from us, zeiden ze bij Europcar, thank you dus de komende tien dagen rijden we rond in een Toyota Landcruiser. Lekker hoog en perfect voor een mooi uitzicht dus. Goed, de juiste M1 highway gevonden en 'on the Road'. Onderweg gestopt in een leuke badplaats Lorne en ondanks dat het hier winter is, is er toch een vakantie sfeer. Net voor donker in een leuke cottage aangekomen. Nog even gevoetbald en daarna, om half 6, de open haard aangestoken, gegeten en nu ff chillen. Gezellig! Emmy komt ook bij nu we geen kilometers per dag meer lopen. Fikkie stoken met papa in de open haard en trampoline springen in Lorne is meer haar ding. Ook al de eerste kaketoes gezien in Lorne. We kunnen niet wachten tot het ochtend wordt en we op zoek kunnen naar de koala's die hier soms wel, soms niet op het terrein rondlopen. De watervallen zijn er zeker en we komen ook steeds dichter bij de walvissen, die op dit moment heel dicht bij de kust zwemmen om hun jongen te beschermen tegen de haaien. Sorry, het reisverhaal is soms van de hak op de tak, maar het tikt niet heel makkelijk op de mobiel met de Free WiFi die er soms wel, soms opeens niet is. Maar over het algemeen, we genieten van iedere minuut hier!!!